Doelgroeponderzoek

Jaarlijks voert Stichting Pensioenregister doelgroeponderzoek uit. Dit gebeurt om kennis over de gebruikers van mijnpensioenoverzicht.nl te vergroten, de website te verbeteren en de communicatie gerichter in te kunnen zetten. Doelgroeponderzoek gebeurt via een enquête-tool op de website (Mopinion), de Servicedesk gebruikers, marktonderzoeksbureau Motivaction en eigen onderzoek door de uitvoeringsorganisatie.

Onderzoek naar ‘kwetsbare groepen’

In het voorjaar van 2017 deed marktonderzoeksbureau Motivaction in opdracht van Stichting Pensioenregister onderzoek naar drie doelgroepen. Dit zijn gescheiden vrouwen, zzp-ers die langer dan vijf jaar zelfstandig zijn en getrouwde of samenwonende jongeren van 18-34 jaar. Hieronder staan de resultaten van deze onderzoeken.

Bekendheid en waardering mijnpensioenoverzicht.nl

In juli 2021 is voor de vierde keer op rij het jaarlijkse onderzoek naar de bekendheid en waardering van MPO.nl uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Motivaction. In juli 2018, juni 2019 en juni 2020 zijn de 0-, 1-en 2-meting gedaan. De geholpen naamsbekendheid van mijnpensioenoverzicht is de afgelopen jaren stabiel (72% is ermee bekend).

Hieronder vindt u de belangrijkste conclusies en aanbevelingen uit de onderzoeken van de afgelopen vier jaar: