Doelgroeponderzoek

Jaarlijks voert Stichting Pensioenregister doelgroeponderzoek uit. Dit gebeurt om kennis over de gebruikers van mijnpensioenoverzicht.nl te vergroten, de website te verbeteren en de communicatie gerichter in te kunnen zetten. Doelgroeponderzoek gebeurt via een enquête-tool op de website (Mopinion), de Servicedesk gebruikers, marktonderzoeksbureau Motivaction en eigen onderzoek door de uitvoeringsorganisatie.

Onderzoek naar ‘kwetsbare groepen’

In het voorjaar van 2017 deed marktonderzoeksbureau Motivaction in opdracht van Stichting Pensioenregister onderzoek naar drie doelgroepen. Dit zijn gescheiden vrouwen, zzp-ers die langer dan vijf jaar zelfstandig zijn en getrouwde of samenwonende jongeren van 18-34 jaar. Hieronder staan de resultaten van deze onderzoeken.

Bekendheid en waardering mijnpensioenoverzicht.nl

In 2018 deed Motivaction voor het eerst onderzoek naar de bekendheid en waardering van MPO. In 2019 volgde een 1-meting. De geholpen naamsbekendheid van mijnpensioenoverzicht is stabiel (75% is ermee bekend). De waardering verbeterde iets (NPS van -4 naar -1).

Hieronder ziet u de belangrijkste conclusies en zijn 2018 en 2019 met elkaar vergeleken.